de toppers

Er zijn vijf triljoen belangrijkere dingen om over na te denken, maar ik denk dus na over een uitspraak van Jeroen van der Boom in een interview met Robert Vuijsje in Het Parool. In dat interview gaat het over De Toppers, de succesformatie die elke zomer meermaals de Johan Cruijff ArenA uitverkoopt.

Van der Boom zegt: “Die toppers, dat zijn de liedjes die we zingen. Het betekent: liedjes-die-iedereen-kent. Wij zijn als artiesten niet De Toppers, zo ga je jezelf toch niet noemen?”

Dat dacht ik dus wel. Dat zij zélf De Toppers waren. Of geacht werden te zijn. Had ik verkeerd begrepen. Zoals ik zoveel verkeerd begrijp. Bijvoorbeeld dat als iemand “goed” antwoordt op de vraag hoe het gaat, dat dat niet betekent dat het ook echt goed met ’m gaat.

Volgende
Volgende

overstemmen