waterballet

Vannacht op de snelweg: waterballet. Dermate grote, diepe plassen water op de weg dat je af en toe niets meer zag.

Snelheid minderen, achter me de snel groter wordende grille van een Scania. Ik dacht: als hij me over het hoofd ziet, eindigt het hier.

Binnensmonds het liedje van The Smiths zingen:

If a ten ton truck kills the both of us
To die by your side
Well, the pleasure, the privilege is mine

Naast me kijken. Die persoon daar op de bijrijdersstoel, daar wilde ik dan wel mee sterven.

Volgende
Volgende

blog